Re: Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Thu 21 Apr 2011 - 21:14:26 MET DST

Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:39:24 +0200, Wiesław napisał(a):

> Wyobrażasz sobie człowieka, który zamawia "nowy komputer" specjalnie
> pomijając kabel, by później stwierdzić, że go w zestawie nie ma i pytać
> "firmy" dlaczego tego kabla nie dostał?
> Wybacz, ale dla mnie to nie ma sensu.

Kto powiedział, że _specjalnie_?

> Rozumiem, że powinna kupić sobie brakującą część i nie zawracać nikomu
> głowy. Jeżeli nie, to podaj przynajmniej adekwatny sposób postępowania.

Jeśli kupiła komputer jako zestaw - zażądać kabla od sprzedawcy.
Jeśli sama (lub jej znajomy) dobierała komponenty i w opisie był brak kabla
(patrz mój post z przykładem z komputronika), to powinna dokupić
gdziekolwiek.
Dyskusyjna jest sprawa jeśli nie było żadnej wzmianki o kablu. Bo
standardem jest, że zasilacz w wersji OEM ma dołączone 4 śrubki i kabel.
Ale standard to jeszcze nie prawo.
Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód, żeby
nazywać go naciągaczem i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
armaty.

--
GLaF