Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:39:24 +0200, Wiesław napisał(a):
> Dnia 21-04-2011 o 19:22:23 GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):
>
>> Gdzie Alicja napisała, że zamówiła _zestaw_? Może samodzielnie dobrała
>> wszystkie komponenty? Tego nie wiemy.
>
> Wyobrażasz sobie człowieka, który zamawia "nowy komputer" specjalnie
> pomijając kabel, by później stwierdzić, że go w zestawie nie ma i pytać
> "firmy" dlaczego tego kabla nie dostał?
> Wybacz, ale dla mnie to nie ma sensu.
Kto powiedział, że _specjalnie_?
>> Oczywiście. Angażowanie Rzecznika na tym etapie jest bezcelowe.
>
> Rozumiem, że powinna kupić sobie brakującą część i nie zawracać nikomu
> głowy. Jeżeli nie, to podaj przynajmniej adekwatny sposób postępowania.
Jeśli kupiła komputer jako zestaw - zażądać kabla od sprzedawcy.
Jeśli sama (lub jej znajomy) dobierała komponenty i w opisie był brak kabla
(patrz mój post z przykładem z komputronika), to powinna dokupić
gdziekolwiek.
Dyskusyjna jest sprawa jeśli nie było żadnej wzmianki o kablu. Bo
standardem jest, że zasilacz w wersji OEM ma dołączone 4 śrubki i kabel.
Ale standard to jeszcze nie prawo.
Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód, żeby
nazywać go naciągaczem i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
armaty.
-- GLaFReceived on Thu Apr 21 21:15:03 2011
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 21 Apr 2011 - 21:51:03 MET DST