Re: Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Fri 22 Apr 2011 - 23:51:38 MET DST

Dnia 21-04-2011 o 21:14:26 GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):

> Jeśli kupiła komputer jako zestaw - zażądać kabla od sprzedawcy.

No więc pytam jeszcze raz. Upominasz się o kabel u sprzedawcy, a
sprzedawca twierdzi, że się nie należy. Co dalej?

> Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód,
> żeby nazywać go naciągaczem.

Jeżeli sprzedawca się nie popisał powinien czym prędzej naprawić swój
błąd. Inaczej, jego powody postępowania nie są znane i może być
naciągaczem. Wtedy, to jeszcze nie powód, aby nazywać go "dupa".

> i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
> Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
> armaty.

Chciałbym Ciebie uspokoić - Rzecznik Praw Konsumenta, to nie jest
prokurator. Jest to taka miła Pani (przynajmniej w moim mieście) która
ma bardzo duże pojęcie o prawach konsumentów (w przeciwieństwie do
samych konsumentów) i chętnie służy pomocą. Pomoc nie polega na
kierowaniu sprawy do sądu, ale na informacji, czy rację mam ja, czy
sprzedawca.
Jeżeli to pierwsze, to w większości przypadków wystarczy jeden telefon
do sprzedawcy i sprawę mamy załatwioną jak najbardziej polubownie.

Miłych i pogodnych Świąt życzę.

--
WiesłaW
Opera Mail