Re: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 28 Mar 2011 - 07:33:38 MET DST
Message-ID: <imp6jj$71k$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

On 2011-03-28 01:09, jeo stancey wrote:
> On 27 Mar, 18:32, Rafał Łukawski<rafal...@lukawski.pl> wrote:
>>> jeśli już sprawdzałem poprzez :
>>> 1.) HD-Tune -> opcja skanowania powierzchni
>>> 2.) ESTOOL301v.iso ściągnięty z samsung.com
>>> Oba pokazują, że jest uszkodzony sektor.
>>
>> Wymień dysk w ramach gwarancji! Nikt nie siedzi w Twoim pokoju i nie wie
>> co tam dłubiesz w komputerze. Wynik z ESTOOL jest podstawą do reklamacji.
>
> Jeszcze dopytam, otóż jak skanowałem przy pomocy ESTOOL.exe to na
> koniec pojawiło się podsumowanie, że owszem jest ten uszkodzony sektor
> ALE JESZCZE było tam zalecenie żeby spróbować wykonać zerowanie całego
> dysku przy pomocy EREASE - sam za bardzo nie rozumiem PO CO?
> Tm bardziej, że w tym programie ESTOOL takiego polecenia nie
> zauważyłem jakoś, jest natomiast w MHDD.
>
> PYTANIE: CZY mam wykonac jeszcze to zerowanie przed oddaniem do
> gwarancji i PO CO?

Nie musisz tego robić, czasami nadpisanie sektora/sektorów (ponowne
namagnesowanie całego dysku lub jego obszarów) pomaga na jakiś czas.
Masz błąd, dołącz wydruk z reklamacją i oddaj.

W ESTool nazywa się to bodajże 'format disk' albo 'low level format'

Gdyby dysk nie był na gwarancji, można się bawić z takimi sztuczkami by
przedłużyć żywotność (działanie dysku) - wielokrotny zapis całej
powierzchni, wielokrotny zapis wybranych sektorów itp.
Received on Mon Mar 28 07:35:02 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 28 Mar 2011 - 07:51:04 MET DST