Re: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 19:39:44 MET DST

On 2011-03-27 19:31, jeo stancey wrote:

> Chodzi o to, że znał moje IP.

> chodzi o możliwość SOFTWARE'owego zmodyfikowania FIRMAWARE dysku! Tak
> teoretycznie to możliwe, no nie?

Są znacznie prostsze metody uszkodzenia danych/komputera. Modyfikacja
firmware wymaga specjalnego środowiska testowego, gdzie można stworzyć
taki firmware. Nawet najbardziej złośliwym hakerom nie opłaca się tego
robić (chyba że jesteś CEO z miliardową fortuną), bo... uzytkownicy sa
na tyle nierozwazni, iz wystarczy wirus dla PC.

Gdyby ktos nieumiejetnie zmodyfikowal firmware, to dysk po prostu
umarłby. To tak jakby się tu zastanawiac czy podroze z predkoscia bliska
predkosci swiatla sa mozliwe. A sa.

Po jakiego grzyba szukasz dziury w całym?