Re: jaki komp dla informatyka w urzedzie?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 17 Mar 2011 - 15:13:51 MET

Dnia 2011-03-17, o godz. 14:37:25
Kamil 'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał(a):

> naprowadzać). A bazy obrabia się na serwerach, korzystając z konsoli.
> Żaden komputer nie da tego co daje serwer wieloprocesorowy z
> porządnym systemem x64 i dużą ilością ramu.

Tylko że twórca wątku piszący "wezme 2x4gb ram. jak bez
pliku wymiany beda problemy, to zrobie plik wymiany na hdd" i dalej
"dane bede trzymal na drugim hdd. a te ww. bazy sql to beda bekapy baz,
a nie te wykorzystywane na biezaco, wiec tez nie ma strachu" raczej nie
ma o tym pojęcia.

Swoja drogą to kilka lat temu miałem okazję przyjrzeć się studentom
jednej z warszawskich uczelni prywatnych o kierunku "informatyka".
Głównie ludzie z okolicznych miast w promieniu kilkudziesięciu
kilometrów. I ich marzeniem jako informatyka na początku kariery była
miła i spokojna posadka państwowa w urzędzie gminy,
miasta czy powiatu. I zakres ich wiedzy plus chęć nauki czegoś nowego
była żałosna. Ja wiem że tonery ktoś musi zmieniać, konto pocztowe w
systemie założyć ale to powinni robić technicy a nie inżynierowie po
studiach. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie by 95% z poprowadziło
samodzielnie jakiś projekt lub wdrożenie. Albo za stary po prostu już
jestem. ;-)

Zdrówko