Re: spalony dysk z laptopa-szanse odzysku danych

Autor: Simon <simw_at_ASPAMMpoczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Mar 2011 - 23:57:40 MET

W dniu 2011-03-16 23:23, BartekK pisze:

> Oczywi艣cie te same, nawet w jednym przypadku firmware w tej samej
> wersji, z tej samej serii, nr seryjny r贸偶ny tylko w 2 ostatnich cyfrach
> (mo偶e nawet tego samego dnia wyprodukowane dyski).
> Podejrzewam 偶e w niekt贸rych modelach jest jakie艣 po艂膮czenie, np
> kalibracja hardware zapisana w flash kontrolera, albo np "relocated
> sectors" zapisywane w jakim艣 flashu poza dyskiem?
Nowoczesne dyski maj jeszcze dodatkow膮 pami臋膰 prawdopodobnie szeregow膮
flash, kt贸ra jest unikalna dla egzemplarza. Nie wiem jak to robi膮, ale
mo偶e wpisywany jest tam i do "reszty sterownika" numer seryjny
egzemplarza na ko艅cowym etapie produkcji.
Nale偶y pami臋膰 zlokalizowa膰 i przelutowa膰 do sprawnej elektroniki. Ten
sam model czy firmware nie wystarczy.

--
Pozdro
Simon