Re: spalony dysk z laptopa-szanse odzysku danych

Autor: Rafa艂 艁ukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 16 Mar 2011 - 22:30:34 MET

> Takie rzeczy przechodzi艂y w czasach dysk贸w 1-10GB, pr贸bowa艂e艣 tego na
> jakich艣 wsp贸艂czesnych dyskach, typu 1000GB?
> Ja pr贸bowa艂em na kilku seagate 500GB i 1000GB (bo ostatnio pada艂y co艣
> jak muchy), ko艅czy艂o si臋 zawsze tym samym - brak odczytu jakichkolwiek
> sensownych danych, s艂ycha膰 je偶d偶enie g艂owic膮 i poszukiwania sektor贸w, a
> podczas startu biosu "s.m.a.r.t. warning: hdd failure" itp. Testy softem
> seagate daj膮 rezultat "dysk trup". Elektronika na powr贸t prze艂o偶ona do
> dysku "macierzystego" i dzia艂a ok.

W ramach danej serii (P/N) czasami istnieje wiele podobnych produkt贸w.
Przyk艂adem jest chocia偶by WD5000AADS, kt贸re nie tylko wygl膮daj膮 inaczej,
ale tak偶e maj膮 zupe艂nie r贸偶ne osi膮gi.

Ze wzgl臋d贸w marketingowych producenci nie zmieniaj膮 nazwy/modelu produktu.

Jeste艣 pewny, 偶e to by艂a dok艂adnie ta sama seria dysk贸w? (czasami
producenci umieszczaj膮 te dane na etykiecie).