Re: spalony dysk z laptopa-szanse odzysku danych

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 16 Mar 2011 - 20:44:54 MET

W dniu 2011-03-15 20:42, Rados艂aw Sok贸艂 pisze:

> Jest mo偶liwo艣膰 polegaj膮ca na wymianie sterownika dysku. Oczy-
> wi艣cie pomo偶e to w przypadku, gdy awaria dotkn臋艂a tylko p艂yt-
> ki sterownika, a nie g艂owic lub silnika. Wymiana jest prosta,
> ze wzgl臋du na koszty zazwyczaj po艂膮czenie p艂ytki sterownika z
> reszt膮 dysku jest realizowane nawet nie ta艣mami czy gniazdami,
> ale ig艂owymi z艂膮czami spr臋偶ynuj膮cymi. Wa偶ne jest jednak, by
> wymienia膰 elektronik臋 z identycznym modelem dysku, najlepiej
> z t膮 sam膮 wersj膮 oprogramowania steruj膮cego (firmware).
Takie rzeczy przechodzi艂y w czasach dysk贸w 1-10GB, pr贸bowa艂e艣 tego na
jakich艣 wsp贸艂czesnych dyskach, typu 1000GB?
Ja pr贸bowa艂em na kilku seagate 500GB i 1000GB (bo ostatnio pada艂y co艣
jak muchy), ko艅czy艂o si臋 zawsze tym samym - brak odczytu jakichkolwiek
sensownych danych, s艂ycha膰 je偶d偶enie g艂owic膮 i poszukiwania sektor贸w, a
podczas startu biosu "s.m.a.r.t. warning: hdd failure" itp. Testy softem
seagate daj膮 rezultat "dysk trup". Elektronika na powr贸t prze艂o偶ona do
dysku "macierzystego" i dzia艂a ok.