Re: Jaki wentylator 8 cm- priorytet: cisza

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Tue 15 Mar 2011 - 15:04:04 MET

> W zasilaczu (ITX) mam tandetny, głośny wentylator
> 8 cm- dwużyłowy kabel. Po podłączeniu pod 7V w ogóle
> nie raczy się obracać.

dziwne - jak pod 12v halasuje, to na 5v powinien pojsc,
ale do rzeczy:

padl mi kiedys wiatrak na procesorze, to kupilem najtanszy, tzn.:
http://www.gral.pl/SilentiumPC+Zephyr+80_241.html

przez wiekszosc czasu chodzi bezszelestnie (tnz. 400-600 rpm -
- ile dokladnie - nie wiem, bo plyta pokazuje tylko od 600 rpm;

max ustawilem na 1200 rpm i w nocy, przy otwartej obudowie slychac go,
ale tragedii nie ma a naprawde jestem wyczulony na halas :)