Jaki wentylator 8 cm- priorytet: cisza

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Mon 14 Mar 2011 - 09:50:01 MET

Witam,

W zasilaczu (ITX) mam tandetny, głośny wentylator
8 cm- dwużyłowy kabel. Po podłączeniu pod 7V w ogóle
nie raczy się obracać.

Zamierzam zatem zmienić go na inny model z trzypinową
wtyczką- podepnę do złącza płyty głównej.

Priorytetem jest cicha praca (to jedyny wiatrak w komputerze),
dobrze byłoby, gdyby miał jakiś zakres użytecznych obrotów
(np. 600-1300 obr/min)- będzie sterowany w zależności od
temperatury procesora. Wydajność nie musi powalać,
sprzęt: Intel D410PT (z wlutowanym Atomem 1,66 GHz),
HDD WD Green 500 GB, nagrywarka (okazjonalnie używana),
zasilacz 200W (i tak za dużo...).

I teraz pytanie: jaki wiatrak? Przeglądając dostępne
oferty widzÄ™ takie cudo jak AAB Cooling (jakoÅ› nieufnie
spoglÄ…dam ;-), Artctic Cooling F8, SilentiumPC Zephyr,
Acutake Fan 80, Zalman ZM-F1 czy wreszcie Be quiet
SilentWings albo Noiseblocker Blacksilent X1.

Co wybrać? W opisie każdy jest najcichszy i najlepszy,
łożyska rewelacyjnie ciche i trwałe, a wydajność taka,
że pęd powietrza włosy rwie z głowy ;-)

Oczywiście nie chciałbym wydać 100 zł na wentylator-
myślę, że 30 zł jest rozsądną granicą...

--
Dominik (& kÄ…pany)