Grafika - pytanie o pracę "oszczedna"

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 21:54:00 MET

  Mam drugie pytanie - oprócz metody dedukcji przepływu powietrza
zaplanowanego dla danej karty (bez fizycznego dostępu do niej!)
zadanego w poście obok.

  Mianowicie - czy ktoś ma pod ręką jakieś informacje/link na
temat przeciętnego zużycia prądu przez karty graficzne oparte
o chipsety NVidii kiedy *NIE* są one poddawane dużym obciążeniom?

  =====

  Żeby jasność była: wymagana jest "deklaracja Marcinkiewicza"[1] ;)
w tej tabelce:
http://www.nvidia.pl/object/3d-vision-requirements-pl.html
...i zwracam uwagę na "[2]" przy GT*2xx (co sugeruje, że mogą
się pojawiać różnice w przyszłym wsparciu między kartami
serii "200" a "400", i to jest powodem przyglądania się 450++)

  Chodzi o to, że karta będzie siedziała w komputerze który
*istotną* większość czasu *nie* będzie wykorzystywany w celach
powodujących znaczne obciążenie karty.
  Ale jednocześnie nie przewiduje się dedykowanego kompa
do tych celów :>
  Wyjmowania i wkładania karty też się nie przewiduje :>
(przepinania interfesjów też nie, choć w skrajnym przypadku
taka możliwość istniałaby).

  Byłoby więc *bardzo* wskazane, aby karta "umiała" podczas
takiej normalnej, biurowo/terminalowo/przeglądarkowej
pracy działać z małym poborem mocy.

  I teraz - czy są jakieś wskazania pod tym kątem?
  Np. teza "weź 460 zamiast 450 bo..." wchodzi w rachubę,
również wyjaśnienie czy "green edition" oznacza, że
producent łaskaw był ograniczyć *maksymalny* pobór
mocy - i pewnikiem osiągi karty, bo jakżeby inaczej
- ale to mnie ani nie interesuje ani nie wadzi[2],
czy może jednak są w tym "green" jakieś elementy
o które mi chodzi? (tryb "oszczędny")

  Świadomość że "430" pobiera ~połowy mocy 450/460
mam, ale to że odbywa się to kosztem połowy "mocy
graficznej" również (przypominam, że mam na względzie
przyszłe wsparcie *możliwych* ficzerów, nawet jeśli
dzis są niedostępne, np. okno stereo na płaskim
pulpicie - AFAIR jest w Open GL, nie ma w "domowych",
ale kto wie co będzie za rok).

[1] "yes! yes! yes!" :)
[2] bo raczej nie będzie to "o połowę" jak dla 430, jak sądzę
  (jeśli jestem w błędzie to prostować)

pzdr, Gotfryd