Re: VHS na HDD

Autor: ToMasz <twitek4_at_.gazeta.pl>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 19:48:30 MET

Tmek pisze:
> Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:ilehum$lka$1@inews.gazeta.pl

> Karte tv ze sprzetowym odszumianiem i kodowaniem do np mpeg2. Hauppauge
> takie robil. Przy czym nie wszystkie to to maja
> Obecnie na allegro to np taka
> http://allegro.pl/tuner-hauppauge-wintv-hvr-1300-gwara-fv-okazja-i1478251020.html
>
> Musi byc albo w opisie hardware encoder albo trzeba zobaczyc fote i
> poszukac chipa z opisem MPEG II A/V encoder, tu to ten kwadratowy po
> prawej http://i309.photobucket.com/albums/kk386/blabobby/DSCN9698.jpg
> [...]
JAsne jasne. PAl to mniej wiecej tyle co teraz sie komórką za 1zł
"nafilmuje" JA zgrywam z tunera nki, od początku marca prawie wszystko
jak leci, nie bawie sie w rekompresje, bo tego i tak nikt nie zauważy.
liczy sie treść takiego materiału, a nie minimalne różnice w jakości. Z
tym najtanszym "graberem" za 7.5 usd z wysyłką z chin, dostałem program
VHs2DVD i lece na domyślnych parametrach ze wszystkim. jak już pisałem
1gb=1 godzina, jakość - nie do odróżnienia czy nagrane na turbodekoderze
czy na kompie. komp to laptop (mniej energi pochłania nagrywajać non
stop) z turionem 1.9 GHz, i podczas nagrywania proces zużywa 20 do 25%
czasu procesora. żaden przeplot, żadne inne problemy opisane wyżej i
niżej w wątku - nie występują. jedyny problem jest taki ze turbodekoder
o wiele lepiej radzi sobie ze stosunkiem boków. Nka wypełnia ekran TV
zawsze - czy jest panorama czy 4/3 (powieksza i ucina w pionie - lu
nie). po nagraniu - zostaje tak jak nagrano.
OD wielu lat "grabie" materiał wideo. Jak wspomniał RAdosław, lepiej
jest zgrabić bez kodowania ( ja to robiłem na raid0) i potem nockę
poświecałem na liczenie do konkretnego formatu. Tyle ze taka zabawa daje
mikroskopijeni lepsze rezultaty. Doszedłem do wniosku ze nie warto.

Powodzenia
ToMasz

PS do wątkotwórcy. ebay, hasło EasyCapture.