Re: Programy jednowątkowe a wiele rdzeni procesora

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 19:05:49 MET

Dnia Sat, 12 Mar 2011 14:53:57 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Szczerze mówiąc, spodziewałem się po Photoshopie nieco wię-
> cej. Tym bardziej, że tyle się ostatnio mówiło o tym, że za-
> czyna wykorzystywać nawet GPU. A tu się nagle okazuje, że
> nawet wielordzeniowych CPU nie wykorzystali do końca dobrze.

Na GPU akcelerowane jest AFAIR tylko powiększanie widoku i obracanie obrazu.
Nie wiem, czy którykolwiek z filtrów wykorzystuje GPU do obliczeń. No ale
skoro Adobe z takim zadęciem się chwaliło, że od InDesigna CS5 eksport do
PDFa można wykonać w tle, to co się dziwić. :D

> Niepotrzebnie narzekałem na GIMPa, że nie przetwarza obrazu
> równolegle w większości filtrów ;)

:)

> Okazuje się, że Apple ze swoim Core Image może być do przodu,
> bo generowany dynamicznie kod filtrów może wykorzystywać wie-
> lowątkowość i przetwarzanie równoległe na GPU. Ciekawe jak
> wygląda wydajność np. Aperture w zależności od liczby rdze-
> ni i typu karty graficznej.

Nie moja bajka akurat, bo z japkami mi jakoś nie po drodze. :D

[ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz           ]
[ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą.                              ]