Re: Dyski - problem

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 10 Mar 2011 - 20:38:21 MET

On 2011-03-10 20:17, Artur Dębski wrote:

> Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałeś
> pisałem ze SMART nie pokazuje nic podejrzanego.

Zrozumiałem to zdanie zgodnie z Twoją *interpretacją* (ktora jednak nie
musi byc wlasciwa), iż SMART nie pokazuje nic istotnego. Ja jednak
wolałbym zobaczyć na własne oczy. To ZNACZNIE istotniejsze informacje,
niz te, które są w rejestrach konkretnego systemu operacyjnego.

> Tu są zrzuty sprzed prawie roku co do których miałem
> zastrzeżenie :
> http://wss.pl/frmThread.aspx?gid=11&tid=94743
> Ale gdyby to mało być przez te parametry to problem wystąpiłby
> rok temu.
> Zresztą jak widzisz jeden program oznacza sobie parametry jako
> nietypowe dla tego dysku inny nie.

Jeżeli ma to rok - nie analizuje (problem wystepuje teraz), dyski z
czasem ulegają awariom - to normalne.

> Dokladniejsze testy konkretnego dysku przeprowadziłbym
> po rozpoznaniu który to dokładnie dysk na podstawie
> parametrów podawanych przez system w logach i
> właściwościach dysku - numerów dysków, ich lokalizacji itp. itd

Sprawdz wszystkie, cos mi podpowiada ze to zajmie mniej czasu niz
ewentualna dyskusja :)

> Mógłbym tez odpinać po kolei dyski ale problem występuje
> w dość losowych momentach i zwykle po restarcie
> cztery dyski pracują znów poprawnie, problem pojawia
> się mniej więcej raz - dwa razy w tygodniu.

Czasami problemem jest chociazby zuzyty molex.

> Chodzi mi o zlokalizowanie który dysk/kontroler/kabelek
> sprawia problemy - na podstawie logów i danych z systemu
> Jest chyba wystarczająco dużo informacji lecz nie mogę ich
> zinterpretować aby się upewnić.

Tu potrzeba raczej fachowca od windowsów (jeżeli koniecznie chcesz
windowsowe wpisy analizować).

Aby być pewnym ja bym sprawdził wszystkie dyski przynajmniej pod katem
*czasu odczytu* wszystkich sektorów, moze problem dotyczy malego obszaru
dysku D, ktory jest nieczesto wykorzystywany.

Sprawdz programikiem Victoria. Po prostu przeskanuj wszystkie dyski.
Podeslanie na grupe o pecetach zrzutow smart zamiast logow windowsowych
na pewno bedzie bardziej pomocne

http://www.cdrinfo.pl/download/7273182135

[...]

> Ps : (Zrobilem WinDlg.exe dla WD - Lakoniczne :PASSED - wiec to chyba
> nic nie wnosi)

Co znaczy - "zrobiłem windlg.exe dla WD?"
a) przeskanowales caly dysk
b) przeskanowales smart
c) przeskanowalas dysk losowo
d) inne.

Ujme to prosto: *dokladne sprawdzenie* dyskow jest znacznie lepsze niz
ich *niesprawdzenie*, niepodawanie zrzutow smart i dyskusje na grupie o
pecetach w kontekscie malo czytelnych wpisow z windows event log'a ;)

pozdrawiam