Re: Dyski - problem

Autor: Artur D臋bski <arturdebski_at_autograf.pl>
Data: Thu 10 Mar 2011 - 20:17:34 MET

> Poda艂e艣 szereg informacji zwi膮zanych z systemem operacyjnym, ale nie
> dyskami:

Nie jestem pewien czy dobrze zrozumia艂e艣
pisa艂em ze SMART nie pokazuje nic podejrzanego.

Tu s膮 zrzuty sprzed prawie roku co do kt贸rych mia艂em
zastrze偶enie :
http://wss.pl/frmThread.aspx?gid=11&tid=94743
Ale gdyby to ma艂o by膰 przez te parametry to problem wyst膮pi艂by
rok temu.
Zreszt膮 jak widzisz jeden program oznacza sobie parametry jako
nietypowe dla tego dysku inny nie.

Dokladniejsze testy konkretnego dysku przeprowadzi艂bym
po rozpoznaniu kt贸ry to dok艂adnie dysk na podstawie
parametr贸w podawanych przez system w logach i
w艂a艣ciwo艣ciach dysku - numer贸w dysk贸w, ich lokalizacji itp. itd

M贸g艂bym tez odpina膰 po kolei dyski ale problem wyst臋puje
w do艣膰 losowych momentach i zwykle po restarcie
cztery dyski pracuj膮 zn贸w poprawnie, problem pojawia
si臋 mniej wi臋cej raz - dwa razy w tygodniu.

Chodzi mi o zlokalizowanie kt贸ry dysk/kontroler/kabelek
sprawia problemy - na podstawie log贸w i danych z systemu
Jest chyba wystarczaj膮co du偶o informacji lecz nie mog臋 ich
zinterpretowa膰 aby si臋 upewni膰.

Pozdrawiam

--
Artur D臋bski