Re: Monitor-wzrok

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Sat 26 Feb 2011 - 01:46:41 MET

On Fri, 18 Feb 2011, GLaF wrote:

> Opisz problem, bo nie wiem o co pytasz.

  Nie mam problemu :)
  Problem mają ci, którzy mają na tyle duże (*kątowo* duże, czyli
albo za dużego rozmiaru, albo oglądane ze zbyt bliska) piksele,
że "test szarości" powoduje widoczne paski, mimo że "średnia szarość"
na danym monitorze jest "idealna".
  Po prostu jeśli *widać subpiksele* (mają wystarczającą wielkość
żeby oko je rozróżniło), to nic dziwnego że widać kolorowe krawędzie
na granicach pasków.
  Pisałeś że wolisz większe piksele.
  No to pytam, czy przy teście szarości widzisz kolorowe krawędzie.
  Skoro wolisz większe piksele, powinieneś mieć szanse (widzieć).
  Jeszcze raz i wielkimi literami: na DOBRYM monitorze, MIMO
że paski są prawidłowo "wyważone" (szare), jeśli dostatecznie
wielkie piksele są oglądane z dostatecznie bliska, to owo
zrównoważenie szarości - krawędzi niekoniecznie dotyczy ;)

pzdr, Gotfryd