Re: Monitor-wzrok

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Sun 27 Feb 2011 - 15:54:27 MET

Dnia Sat, 26 Feb 2011 01:46:41 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> Pisałeś że wolisz większe piksele.
> No to pytam, czy przy teście szarości widzisz kolorowe krawędzie.
> Skoro wolisz większe piksele, powinieneś mieć szanse (widzieć).
> Jeszcze raz i wielkimi literami: na DOBRYM monitorze, MIMO
> że paski są prawidłowo "wyważone" (szare), jeśli dostatecznie
> wielkie piksele są oglądane z dostatecznie bliska, to owo
> zrównoważenie szarości - krawędzi niekoniecznie dotyczy ;)

Który test szarości masz na myśli? Przy "rzeźniku" nie można siedzieć zbyt
blisko, żeby nie widzieć poszczególnych poziomych pasków, które tak na
prawdę nie są szare. Ale przy odległości "roboczej", pewien obszar na
wprost jest szary, bez pasków (patrz moja sąsiednia odpowiedź).
Jeśli pytasz o gradient szarości, to nie widzę żadnych innych kolorów prócz
szarości. Także mimo relatywnie dużego piskela, nie widzę żadnych kolorów
od subpikseli.

--
GLaF