Re: Monitor-wzrok

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Sat 26 Feb 2011 - 02:19:28 MET

On Fri, 18 Feb 2011, Mariusz Kruk wrote:

> Poszekej. Ja wiem, że w ogólności da się zrobić wielodostępne urządzenie
> blokowe.

  W szczególności się je robi, to i z wykorzystaniem co bardziej
popularnych rozwiązań: SCSI (w tym over FC), LAN...

> Tylko do tego trzeba jednak trochę logiki po stronie
> klienckiej.

  I tej wersji się trzymałem :)
  Odpowiadałem wyłącznie do cytatu: "z wielodostępem do urządzenia
blokowego". Chodzi mi o to, aby z Twojego tekstu nie dawało się
wydedukować nieprawdziwych tez (a sugestia o kłóceniu się
wielodostępu na poziomie bloków z używaniem filesystemu do
takiej prowadzi) ze znacznie węższych założeń (konkretnych
implementacji, z którymi nikt się nie spotkał, a przynajmniej
my ;)).

> A kolega, któremu odpowiadałem, w innym wątku twierdził, że znalazł
> urządzenie, które to samo urządzenie udostępnia jako NAS, jak i w tym
> samym czasie działa jako USB mass storage.

  A to inna sprawa, i na efekty:

> Na pytanie o szczegóły

...też poczekam :D

pzdr, Gotfryd