Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)

Autor: Gabriel Zastawnik <zastawka_at_poczta.fm>
Data: Sat 19 Feb 2011 - 10:48:03 MET

Witam!

Przyszedl czas na zmiane wysluzonego Labtec'a (klawiatura) i myszy Razor
DeatAdder na cos innego. No i poradzcie na co:)
W/w sprzet byl przewodowy.

Pchac sie w bezprzewodowosc? W zasadzie kable mi nie przeszkadzaja bardzo, ale
jesli istnieje na rynku jakis model bezprzewodowy o wysokich parametrach
jakosciowych (czytaj: zebym za dwa lata nie musial placic za nowy egzemplarz
znow kilku stowek) to chetnie wyslucham rekomendacji.

Skad moje uprzedzenia co do bezprzewodowosci? Moj brat kupuje sobie zazwyczaj
myszki bezprzewodowe, ale dziwnym trafem raz na 1,5 - 2 lata musi je wymieniac,
bo mu zaczynaja swirowac. A mnie klawiatura i myszka kablowa chodzily przez
kilka lat.

Przegladnalem archiwum grupy pod kątem ewentualnych problemow i bylo by dobrze
gdyby:
- akumulatory/baterie w urzadzeniach pozwalaly na w miare dluga prace (nie
tydzien, ale co najmniej 2-3 miesiace)
- klawiatura nie wprowadzala z opoznieniem znakow ani nie "dlawila sie" w
momencie wciskania kilku klawiszy na raz (ale posty dotyczace takich problemow
dla klawiatur bezprzewodowych byly sprzed kilku lat, wiec moze w nowych modelach
juz nie ma takich problemow wogole)
- klawiatura nie musi miec ergonomicznego ksztalu (w stylu wave) - mnie sie
dobrze pisze na normalnej, z wydzielonym blokiem numerycznym

Potrzebuje myszki precyzyjnej - oprocz grania (ale w FPS bardzo rzadko w sumie)
troche dlubie w grafice w Photoshopie.

Razor DeathAdder byl dla mnie rewelacyjny! Tylko w pewnym momencie postanowilem
sprawdzic co jest w srodku i zrobilem to bardzo niefortunnie;) Myszka niestety
zmarla;) Ale co do jakosci jej pracy - to wlasnie czegos w tym stylu szukam.

A klawiatura - no tu nie mam w zasadzie zadnych preferencji, chodzi przede
wszystkim o trwalosc wykonania i ergonomie pozniejszego uzytkowania. Nie chce za
rok lub dwa kupowac nowej. Wazne tez zeby klawisze byly wygodne.

Miejsca na biurku mam sporo, wiec rozmiary dla klawiatury nie maja wiekszego
znaczenia. Rozmiar DeathAddera byl dla mnie tez ok.

Znalazlem taki benchmark w necie:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_12_bezprzewodowych_klawiatur_mysz._Przedzial_cenowy_50150_zl-1496/strona/4277.html

Tyle ze z roku 2009. Moze ktos potwierdzic jego aktualnosc?

--
Pozdrawiam
Gabriel Zastawnik