Re: Jaka platformę na dziś - raczej nie mam czasu czekać

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 16:13:06 MET

W dniu 2011-02-15 13:39, diverek pisze:
> Witam
> Stara płyta wyzionęła ducha i stoję przed wyborem zupełnie nowej
> platformy z zamiarem 4-5 letniego użytkowania. Nie mam zbyt czasu, żeby
> czekać na nowe procesory i podstawki AMD czy Intela z uwagi na to, że PC
> oprócz gier i rozrywki służy również za biuro.

To kup coś na 1156 lub AM3, jeśli nie chcesz czekać. To co jest obecnie
na rynku spokojnie wystarczy do większości wymienionych przez Ciebie
potrzeb.

> Wiem, że w AM3 już chyba nie warto inwestować bo pewnie w kwietniu/maju
> pojawi się w sklepach Buldożer i AM3+. Myślę więc o i5-2500K na socket
> 1155 (Gigabyte na P67 w wersji UD4), choć znająć Intela za 2-3 lata mogę
> mieć problem z wymianą procesora na coś szybszego, czy w ogóle z
> rozbudowÄ… zestawu.

Jeśli chcesz kupić sprzęt na 4-5 lat, to nie powinieneś się chyba martwić
o to, co będzie za 2-3 lata. Chcesz kupić dobry zestaw na już, czy
tańszy - rozwojowy, który pozwoli włożyć ci lepszy procesor za jakiś czas?
Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że zakup nowego zestawu
lub platformy nigdy nie należy traktować jako inwestycji, bo chyba nic
tak szybko się nie starzeje, jak podzespoły PC. Poza tym możliwość
rozbudowy za 3-4 lata jest najczęściej iluzoryczna.

> Na razie przeniosłem część biura na PC córki, ale wiadomo że długo tak
> nie pociągnie, choć może nie mieć wyjścia :) 2500K ani płyt i tak nie
> można w tej chwili dostać. Procesory nie wiadomo kiedy będą, a płyty
> mają wrócić do sprzedaży jakoś w przyszłym tygodniu, więc po prostu czas
> sam może zrobić swoje (i tak będę musiał odczekać). Płyty na AM3 i np.
> Phenomy X4 970 są w zasadzie dostępne "od ręki" ALE niby
> nieprzyszłościowe...
> Mam spory dylemat i za bardzo nie wiem jaki ruch wykonać. Podpowiedzcie
> coÅ› proszÄ™ :)

Od października zeszłego roku czekałem na Sandy Bridge i biłem się z myślami
czy warto czekać i ryzykować. Ostatecznie wybrałem platformę 1156 - Asusa
na P55 i Xeona X3440 w grudniu. Osobiście nie żaluję swojej decyzji, bo
sprawdziły się moje obawy odnośnie choroby dziecięcej 1155. Oczywiście,
jeśli byłbyś skłonny poczekać miesiąc lub dwa to na Twoim miejscu
zdecydowałbym się na 1155 lub AM3+.
pozdrawiam
aL

--
A girl phoned me the other day and said... 'Come on over, there's nobody
home.'