Jaka platformę na dziś - raczej nie mam czasu czekać

Autor: diverek <USUN_divek_TO_at_op.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 13:39:41 MET

Witam
Stara płyta wyzionęła ducha i stoję przed wyborem zupełnie nowej
platformy z zamiarem 4-5 letniego użytkowania. Nie mam zbyt czasu, żeby
czekać na nowe procesory i podstawki AMD czy Intela z uwagi na to, że PC
oprócz gier i rozrywki służy również za biuro.
Zestaw muszę budować od podstaw - został mi tylko HIS4770 (ta żwawsza
wersja, któa BTW nieźle sobie radziła nawet z nowymi tytułami:) i
Seagate SATA 500GB. Resztę trzeba dokupić.
Wiem, że w AM3 już chyba nie warto inwestować bo pewnie w kwietniu/maju
pojawi się w sklepach Buldożer i AM3+. Myślę więc o i5-2500K na socket
1155 (Gigabyte na P67 w wersji UD4), choć znająć Intela za 2-3 lata mogę
mieć problem z wymianą procesora na coś szybszego, czy w ogóle z
rozbudowÄ… zestawu.
Na razie przeniosłem część biura na PC córki, ale wiadomo że długo tak
nie pociągnie, choć może nie mieć wyjścia :) 2500K ani płyt i tak nie
można w tej chwili dostać. Procesory nie wiadomo kiedy będą, a płyty
mają wrócić do sprzedaży jakoś w przyszłym tygodniu, więc po prostu czas
sam może zrobić swoje (i tak będę musiał odczekać). Płyty na AM3 i np.
Phenomy X4 970 są w zasadzie dostępne "od ręki" ALE niby
nieprzyszłościowe...
Mam spory dylemat i za bardzo nie wiem jaki ruch wykonać. Podpowiedzcie
coÅ› proszÄ™ :)

--
Pozdrowienia,
diverek