Re: RAID, AHCI, Native IDE?

Autor: ejek <ejek-usun-_at_autograf.pl>
Data: Fri 11 Feb 2011 - 08:05:52 MET

W dniu 2011-02-05 22:59, Robert pisze:
> W opcjach BIOSu mam do wyboru "tryby pracy" podłączonego dysku SATA:
> RAID, AHCI, Native IDE. Wyczytałem, że AHCI wykorzystuje NCQ i umożliwia
> hotswap. Kiedy jednak podłączę dysk w tym trybie to nie mogę monitorować
> parametrów S.M.A.R.T. (dysk nie jest widoczny przez programy raportujące
> statusy S.M.A.R.T)

Najpewniej masz sterownik SATA AHCI pobrany ze strony Gigabyte
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-ma78gpm-ds2h_1x/download/

Zainstaluj (naj)nowszy ze strony
http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx

(oczywiście wybierz właściwy, dla Twojej płyty głównej oraz systemu)

--
Wojtek