Padł dysk Samsunga - co robić

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 10 Feb 2011 - 21:22:36 MET
Message-ID: <ij1hi3$t10$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

Pacjentem jest Samsung HD203WI 2TB, dysk ze stycznia 2010.
Używany w dobrze wentylowanej obudowie. Podpinanie pod różne
wtyczki SATA/zasilania nie pomaga. Komp nie widzi dysku podczas
startu. Wcześniej nie było z nim problemów. Po podłączeniu nie
wyczuwam wibracji napędu. Odkręciłem PCB i zaniepokoił mnie wygląd
styków na nim (troszkę jakby przypieczone).

http://zapodaj.net/97c9e31d9673.jpg.html

Tak jest na skrajnych stykach przesyłu danych i na zasilaniu. Nie
zaobserwowałem tego zjawiska na styka 2 letniego Seagate.

Nie ukrywa, że zależałoby mi na odzyskaniu danych.
Jeśli oddam dysk na gwarancji to mam chyba zerowe szanse na otrzymanie
go z powrotem ? Doczytałem na stronie Samsunga, że jeśli dysk zawiera
ważne dane wystarczy dostarczyć płytkę elektroniki oraz górna pokrywę
dysku wraz z naklejką zawierającą model i numer seryjny dysku. Tylko że
ostatnia śrubka jest pod naklejką której zerwanie grozi utratą gwarancji
??? Jeśli uznają taką gwarancję to co mi odeślą z powrotem (cały dysk,
nowÄ… elektronikÄ™) ?
Mógłbym też spróbować podmienić elektronikę ale musiałbym namierzyć
identyczny dysk, a został on już zastąpiony nowszą serią.
Ale jeśli padł silniczek to co z tym zrobić ?

PS. Do mojego imiennika Radka Sokoła.
        Dane byÅ‚y dość ważne dlatego wÅ‚aÅ›nie szykowaÅ‚em siÄ™ do backupu
        jednak dysk mnie uprzedziÅ‚.
Received on Thu Feb 10 21:25:03 2011

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 10 Feb 2011 - 21:51:01 MET