czy są zależności między CPU i rodzajem pamięci?

Autor: R.Madejski <rmadejski_at_a----co.com>
Data: Fri 04 Feb 2011 - 22:24:44 MET

Przymierzam się do modernizacji komputera. Kieruję się w stronę
platformy AMD, ale nie wybrałem jeszcze konkretnego procesora. Na rynku
są dostępne płyty obsługujące pamięci DDR2 i DDR3.

Czy są jakieś wytyczne wiążące parametry CPU z parametrami i rodzajem
pamięci? Chodzi mi o to, że np. gdy zdecyduję się na procesor X o
taktowaniu Y to najlepszym wyborem wśród pamięci będzie DDR2 800
ponieważ (i tu uzasadnienie) i nie ma sensu kupować DDR3 o taktowaniu Z.

Jeśli są jakieś wytyczne którymi się powinno kierować to proszę o
naprowadzenie na nie. Chciałbym złożyć możliwie optymalny zestaw pod
względem kosztów i jak najlepszego dopasowania parametrów komponentów
bazowych.

RM