Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

Autor: MJ <admire_at_wp.pl>
Data: Sun 30 Jan 2011 - 23:47:27 MET

Podsumowując pytania:
1. Zdałem sobie (niestety dopiero niedawno) sprawę, że divxy, xvidy
itp. mogą mieć bardzo różne rozdzielczości (np. 640x272, 640x360,
720x576, 704x288, itp) ale wszystkie one są poprawnie wyświetlane na
standardowym monitorze kompa.
O co więc trzeba zadbać, by także TV-LCD podłączony do kompa pokazywał
materiał dokładnie tak jak monitor komputera - tzn. filmy wszelkiej
maści np. mpegi, aviki, divx, xvid, voby, i wszystkie inne popularne
formaty łącznie z DVD oraz zdjęcia statyczne (JPG, tiff...)wyświetlały
się maksymalnie wpasowane w ekran, w poprawnych proporcjach i bez
zniekształceń (np. przycinania, rozciągania, itp.) - przeglądając fora
widzę, że jest to niestety częsty problem.
2. Dlaczego czasem film puszczany z PC na TV LCD wyświetlany jest bez
napisów podczas gdy na standardowym monitorze napisy widać?
3. Czy przy oglądaniu 50" TV z odległości około 4.5 m widać różnice
pomiędzy HD Ready i Full HD? A jeśli nie, to czy są jakieś powody, dla
których warto jednak zakupić FullHD?
4. Jakie parametry TV-LCD są obecnie "w miarę przyzwoitym standardem
minimum" (nie chodzi mi o top-tech-nowinki tylko o wielkości poniżej
których "nie wypada" raczej schodzić by nie bolały oczy)?
a. Jasność [cd/m2]
b. Kontrast
c. Czas reakcji matrycy
5. W czym w praktyce (nie w teorii) TV 100 Hz będzie lepszy od
50/60Hz ? (szczególnie chodzi mi o sytuację gdy źródłem filmów będzie
komputer). Czy więc rzeczywiście warto mieć 100 Hz? W jakiejś
instrukcji wyczytałem, że w trybie pracy z komputerem częstotliwość i
tak jest ~60Hz - czy to prawda? (wydaje mi się, że przy pracy z
komputerem przy 60Hz oczy mogą się już mocno męczyć)
6. Jeżeli moja obecna karta grafiki (zintegrowana z płytą główną
Ga-8I945GMF) ma tylko wyjście d-sub i obsługuje rozdzielczość 1280x720
(ale nie obsługuje 1920x1080) - to czy z dużym prawdopodobieństwem
będę mógł uzyskać "zadowalający" obraz tylko na TV HD-ready (ale już
nie Full-HD)?
7. Jaką kartę grafiki polecilibyście do pracy z TV-LCD FullHD? Dodam,
że chodzi tylko o oglądanie filmów (zero gier) - możliwie najlepszy
stosunek jakości do ceny.
8. Jaką trzeba kupić kartę by sygnał obrazu Full-HD (np. z TV, kamery
lub z odtwarzacza Blue-ray) móc przechwytywać i rejestrować
bezstratnie na HDD?
9. Jakie są zalety każdego z tych dwóch połączeń PC-TV: 1) przez d-sub
2) HDMI lub DVI?
10. Kiedy konieczny jest w TV tuner DVB-C a kiedy tuner DVB-T z
dekoderem MPEG4?
11. Czy dla każdego TV HD-Ready "natywna rozdzielczość matrycy" jest
taka sama i wynosi zawsze 1280x720 (niezależnie od sposobu podłączenia
do źródła) ? - jeżeli nie to jak ją sprawdzić?
12. i przy okazji ... co to jest overscanning? I o co chodzi z
powiększaniem obrazu przy podłączeniu HDMI?

Na koniec dodam, że rozważam zakup TV-LCD Full-HD 42" lub HD-Ready
50" (modelu ani producenta jeszcze nie wybrałem - ewentualnie mile
widziane sugestie do 2.500 pln). Źródłem przez długie lata będzie
głównie komputer (DVD, divx, itp...) oraz zwykła analogowa (osiedlowa)
kablówka (nie mam dekodera tylko zwykły kabel jak od anteny). Obraz
będzie oglądany zawsze z odległości prawie 5 metrów.

Dziękuję i pozdrawiam!
Marek