Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Sun 23 Jan 2011 - 19:37:23 MET

Mariusz Kruk wrote:

> Bzdura.

Po pierwsze trudno znaleźć w sieci jakieś sensowne testy wydajnościowe
takiego rozwiązania (swap na odrębny hdd). Ja sam raz miałem tak
postawiony system i byłem wysoce rozczarowany. Argumentów za tym
rozwiązaniem jakość nie widzę.
Po drugie aby było to w miarę wydajne to zakładam, że dysk pod swapa
musi być w miarę szybki -> wspólczesny. Jeśli współczesny to pojemność
100GB wzwyż. Swap zajmie kilka GB a co z resztą? mam wydać kasę na
nieużywany dysk? A jeśli coś na niego dołożę to gdzie zysk z
eksluzywnego dostępu do mechaniki dysku?
Oczywiście twardych dowodów nie mam ;) a jedynie odczucia z użytkowania
ale argumentów za bzdurnością przedstawionej teorii jakoś łatwo nie
znajduję ;))

--
Wojtek