Re: Hece z micro SD

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 01 Jan 2011 - 21:38:33 MET

W dniu 2011-01-01 19:39, W.P. pisze:
> Kupiłem sobie na Alledrogo (u S.Sprzedawcy) kartę microSD 8GB Kingstona
> + czytnik.
> karta miała być szybka class 4
Czyli kupiłeś kartę micro SDhc a nie SD. Na to też wskazuje "class 4" bo
prędkość podawana jest w ten sposób tylko dla kart SDHC. To istotne.

> w czytniku dołączonym do karty wyciąga
> ledwie 1MB/s (zapis rsyncem). Dodatkowo czytnik z jednym moim hubem
> (tanim) działa, ze startszym (też 2.0) nie chce. Tj, zaczyna, ale potem
> sypie błędami.
Tanie czytniki (<3zł) często są megadziadowskie, i takie prędkości
osiągają, w dodatku gubiąc co jakiś czas USB w ogóle (niby działa, a
przy dłuższym transferze potrafi w ogóle znikać urządzenie, pojawiać się
jako nieznane, itp)

> No to podejście drugie: mam czytnik (4World) z którym inna karta
> (kupiona też jako Kingston 8GB/class4) działa bez problemu. Nie działa.
> W tym samym czytniku inna karta microSD (2GB) działa bez problemu.
Nie każdy czytnik ogsługuje prawidłowo SDhc. Nie każdy czytnik
obsługujący SDhc obsługuje prawidłowo mikro-SDHC (tego to już nie
rozumiem, ale tak bywa)

> I podejście trzecie: wkładam to "nowe" microSD do telefonu (LG Cookie) -
> NIE widzi karty.
A ten telefon obsługuje SDHC? Jeśli tak to poniższe wygląda mocno
prawdopodobnie:

> Ktoś mnie oświeci o co tu biega? Podróbka Kingstona? czy jeszcze coś innego?
Całkiem możliwe, karta 128-256MB z modyfikowanym filesystem by wyglądał
jak 8GB. Ale wtedy dałoby się ją rozpoznać że to jest hardwarowo karta
SD a nie SDHC.