Re: Zewnętrzny magazyn danych

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Mon 29 Nov 2010 - 22:23:55 MET

Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:id13kr$hp4$1@inews.gazeta.pl...
> Nie bardzo rozumiem, jakie masz potrzeby.
> Jeśli czysto amatorsko w warunkach domowych chcesz raz na jakiś czas
> zrobić sobie backup danych z peceta to kup pojemny dysk zewnętrzny
> podpinany przez eSATA / FireWire / USB i po sprawie. USB 2.0 jest powolny,
> więc raczej do okazjonalnej zabawy. Jeśli chcesz korzystać jak z
> normalnego dysku - pozostaje eSATA.
> Piszesz, że chcesz wszystko wrzucić na ten jeden pojemny dysk, więc nie
> kleję, po co ci rozwiązanie, które umożliwia hotswapowe podłączanie dysków
> IDE/ATA i SATA - po grzyba.

Toż właśnie piszę przy przy punktach 2 i 3 o rozwiązaniu eSATA - wiem, ze
jest najszybsze z tych najpopularniejszych. :-)
(Kieszen z pkt 1 jest montowana wenatrz do zwyklego portu SATA)
Hotswap chciałbym, bo faworyzowana przeze mnie opcja stacji dokujacej,
polegałaby na tym, ze jest ona sobie stale podpieta do kompa, a kiedy mnie
najdzie ochota na dogranie jakichs danych, to wyciagam z szafy ten pojemny
dysk i wlaczam go "w locie" bez wylaczania uruchomionego juz kompa (bo np. w
tym czasie z jakiegos powodu nie mogę go wyłączyć).
Poza tym mam sprawny dysk PATA, który chciałbym też używać bez rozkrecania
obudowy, a posadowienie go w budzie na stałe jest kłopotliwe, bo w przypadku
jego montażu wewnatrz przewody zasilające grafikę blokują mi ułożenie taśmy
ATA, a ona sama zaburza cyrkulacjÄ™ powietrza wewnÄ…trz obudowy.