Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Mon 29 Nov 2010 - 11:38:27 MET

Dnia 29.11.2010 Mark <tajny@adres.w.pl> napisał/a:

> A chcesz osiagnac 1Gbit na cross-ie? Nawet nie wiem czy tak sie da, troche
> to bez sensu - z wlasnych doswiadczen wiem ze polaczenie bezposrednie
> skrosowane zawsze dziala gorzej niz "normalne"
> pary niebieska i brazowa OIDP sa wykorzystywane od kat. 6, ale nigdy nie
> natknalem sie na krosowanie ich.

Dać się da bez problemu bez switcha - kros jest _zbędny_ 1000baset ma autonegocjacje
par i prędkości, kabel krosowy czy prosty - nie ma znaczenia.

> Cos dziwny ten opis. Albo ja moze niewyraznie czytam;) Ale jest tam napisane
> ze to instrukcja kabla krosowego, ale przeczytalem trzy razy i nie ma slowa
> o krosie.
> Jest tylko instrukcja jak rozszyc kabel, w oparciu o standard A lub B, i tu
> pokazano rozszycie B, i ze tak samo postapic z drugiej strony. Gdzie tu
> kross?:)

1000baset używa 4 par, muszą być wszystkie sprawne, jak jakaś szwankuje to uzyskamy
setke na 2 parach. W przypadku autora wątku zainteresowałbym się głównie sprawdzeniem
wszystkich par prostym testerem, od biedy dla 1 kabla można się posłużyć miernikiem z
2 szpilkami i zamkniętym gniazdkiem z 2 strony, ale tester bez problemu pożyczysz
w każdym sklepie komputerowym czy firmie instalacyjnej - tani jest.

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".