Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Autor: W.P. <laurentp_at_wp.pl>
Data: Mon 29 Nov 2010 - 13:43:35 MET

Użytkownik Sergiusz Rozanski napisał:
> [...]

<ciach>

> 1000baset używa 4 par, muszą być wszystkie sprawne, jak jakaś szwankuje to uzyskamy
> setke na 2 parach. W przypadku autora wątku zainteresowałbym się głównie sprawdzeniem
> wszystkich par prostym testerem, od biedy dla 1 kabla można się posłużyć miernikiem z
> 2 szpilkami i zamkniętym gniazdkiem z 2 strony, ale tester bez problemu pożyczysz
> w każdym sklepie komputerowym czy firmie instalacyjnej - tani jest.

W przypadku JUŻ położonej skrętki TANIEJ może być nawet pomierzyć to
"normalnym" testerem - Fluke itp - ZAMIAST kucia ścian...

Firmy instalacyjne powinny mieć taki sprzęt (i usługę pomiaru kabli...)

Kiedyś (jeszcze w czasach 100M miałem przypadek: na testach "przepadło"
kilka połączeń - przyczyna - zbyt mocno zasiśnięta opaska na wiązce, ale
mieli, zmierzyli i poprawili - no i oczywiście policzyli...)

W.P.