Re: Odp: Odp: Pamiec DDR3 1600 dziala tylko na 1066

Autor: ternyk <ternyk_at_gmail.com>
Data: Thu 25 Nov 2010 - 17:25:55 MET

On 25 Lis, 13:22, "m4rkiz" <a...@bb.cpl> wrote:
> ?Użytkownik "ternyk" <ter...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> odpal sobie cpu-z, popatrz w zakladke spd, masz tam podane timingi
> jedec - te wskocza automatycznie, masz tez podane timingi
> epp - Enhanced Performance Profiles - dla ddr2 lub xmp - Extreme
> Memory Profile dla ddr3, sa tez podane wartosci napiecia potrzebne
> do prawidlowego dzialania tych profili
>
> w twoim przypadku plyta albo nie obsluguje xmp albo trzeba je dodatkowo
> wlaczyc - jezeli nie ma takiej opcji to ustaw z palca wartosci zgodne
> z tym co masz podane w spd i juz

> [...]

Udało się! Zmieniłem timingi recznie na te jakie podaje producent,
dałem napięcie 1.72 oraz ustawiłem odpowiednie FSB/DRAM ratio i
pamięci ładnie działają (jak na razie) na 1600. Jeszcze sie
zastanawiam, czy nie zmniejszyc do 1333, bo wg specyfikacji płyty 1600
to jest OC dla niej. Czy raczej jest to bezpieczne? Wole zeby dluzej
dzialal komp bez awarii niz bawic sie w overclocking.

Dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi w watku.

--
pozdrowienia,
ternyk