Re: Boot z DVD

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Tue 23 Nov 2010 - 18:51:58 MET

Użytkownik "Desoft" napisał:

> Kiedy włożę płytę bootowalną do czytnika, ustawiam w BIOS kolejność DVD,
HDD
> lub wybieram podczas startu start z DVD wyświetla komunikat:
> Search for boot sector .... za chwilę Not found i startuje z HDD.

Prawdopodobnie czytnik już osłabł (albo płytka zawiera błędy) i nie nadąża
przeczytać płyty w czasie na to przeznaczonym. W trakcie startu zwróć uwagę
na diodę czytnika. Jeśli ciągle mruga to oznacza, że czytnik jeszcze nie
zidentyfikował plików startowych. To częsty objaw. Spróbuj nagrać płytę z
najmniejszą dostępną prędkością. Jeśli nie pomoże, to nagraj CD. Jeśli i to
nie poskutkuje to napęd do wymiany. Może jest jakaś możliwość np. w opcjach
BIOS wydłużenia czasu czytania płyty, ale nie ćwiczyłem tego.

Remek