Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Sat 13 Nov 2010 - 12:03:11 MET

W dniu 2010-11-13 10:13, knrdz pisze:
> I tak i nie. Po pierwsze: GT9800 to w porównaniu z dzisiejszymi kartami
> grzejnik

Sory, że dygresję znów robię. Zaciekawiło mnie określenie "grzejnik" w
stosunku do tej karty.

Czy chodzi Ci o tą kartę na pewno?
http://www.gigabyte.pl/products/vga/specs/gv-n98tsl-1gi.html

Osobiście kupiłem ją głównie dlatego, że jako jedna z ostatnich radzi
sobie z biernym chłodzeniem i jest w miarę szybka. (np. 9600 zacinała mi
się przy rozdzielczościach 2x1920x1200 w W7 podczas animacji) Zewnętrzna
część radiatora (wystająca poza obudowę) ma temperaturę dłoni. Nie czuć
różnicy temperatur. Może coś nadinterpretowuję lecz wydaje mi się, że
obecne karty to dopiero grzejniki, które muszą mieć hałaśliwy wiatrak.

> 90-120W dla procesora pod obciążeniem, do tego max 216W (dla najbardziej
> prądożernej dziś karty, czyli HD5870
> <http://www.silentpcreview.com/article1104-page5.html>), to daje razem
> 336W. Reszta podzespołów to drobne więc po co do zestawu z jedną kartą
> graficzną brać cokolwiek więcej niż 400-500W?

Heh, nie chciało mi się ale zrobiłem to: wydłubałem przed chwilą z
innego komputera zasilacz 400W ale już zwykły, nie BeQuiet. Komputer nie
wstał... Nie wiem jak jest z tymi obliczeniami mocy. Niby się wszystko
zgadza to co piszesz, a jednak coś jeszcze zaważyło.

> Ale moc zasilacza podawana jest po stronie DC.

Nie, no coś Ty. Zasilacz sam na siebie też pracuje. To właśnie
wspomniana sprawność o tym mówi. Te 10-20% mocy idzie w ciepło
zasilacza. Trzeba to uwzględniać jak najbardziej.

> (...)sprawność zasilacza, to wynik jest zawyżony o co najmniej 15%, więc
> zasilacz ten ma jeszcze 92W (czyli 23%) zapasu mocy.

No dobrze, wszystko pasuje. Tylko czemu komputer nie chce ruszyć na
400W? Nie sądzę aby coś żarło straszliwie tą energię. Nie mierzyłem
niestety... Pozostaje płyta główna, 2 dyski, DVD i nic więcej.

> (...) Rozpisałem się,

I dzięki za to ;-)

> ale do zestawu potrzebującego 70-120W zalecanie
> czegokolwiek mocniejszego niż poszukiwane przez wątkotwórcę 300-350W (i
> też tylko dlatego, że po prostu zdobycie jeszcze słabszego jest u nas
> praktycznie niemożliwe, SPCR rekomentuje jedną dwusetkę i jedną
> dwieściepięćdziesiątkę <http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs>,
> ale w sklepie się ich nie znajdzie) jest po prostu absurdalne.

Pewnie UE musi szlabany wprowadzić na moc - jak z żarówkami zrobiła a
tera z odkurzaczami kombinują (planują o 66% obniżyć ich moce) :)