Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Wed 10 Nov 2010 - 22:14:12 MET

W dniu 2010-11-10 00:44, rex pisze:
> Chcę kupić nowy zasilacz 300-350W bo ten którego do tej pory używałem
> (Topower 400W) po 4,5 roku użytkowania padł. Topower 400W był za mocny
> dla mojego zestawu. Moc, którą mój komputer potrzebuje to 70-100W, w
> trakcie uruchamiania do 120W. Sprawdzone, zmierzone.
>
> Priorytetem przy wyborze zasilacza jest dla mnie bardzo cicha praca
> oraz stabilność (trzymanie napięć, odpowiednia wydajność prądowa).

Rewelacyjne i praktycznie bezgłośne są Be Quiet. Co do mocy zasilacz to
życzę Ci aby się nie wpakował ze zbyt słabym zasilaczem. Przeciążone
potrafią sypać szpilkami po zasilaniu i cuda dzieją się wtedy z
komputerem mimo iż napięcia mierzone miernikiem są ok.

Po drugi kupowanie na siłę niższej mocy zasilacza niekoniecznie
zmniejszy rachunki za prąd. Bo chyba to masz na myśli. Jeśli zasilacz ma
400W to nie oznacza, że tyle z sieci ciągnie tylko tyle, że taką mocą
może zostać obciążony. Sprawność zasilaczy w/w firmy sięga prawie 90%
więc narzut zasilacza to tylko 10% do pobieranej mocy przez komputer
prawie niezależnie od mocy zasilacza. Czy zasilacz będzie 300W czy 700W
to prawdopodobnie tyle samo prądu z sieci popłynie.