Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Mon 08 Nov 2010 - 22:24:43 MET

W dniu 2010-11-08 18:23, Tomasz Jasiński pisze:
> [...]

Już nie pamiętam konkretnych miejsc poza niniejszym forum gdzie nawet
niedawno czytałem jakiś wątek o tym jak w jakiejś firmie/serwerowni
padała większość SSD w ciągu 1 roku zaledwie.
W sieci informacji na ten temat też trochę jest. Wiadomo: im artykuł
starszy tym więcej się o tym pisało. Np:

http://techblog.freeconet.pl/
"Z ciekawych dla nas tematów została poruszona kwestia używania dysków
SSD w instalacjach bazodanowych. Według autora prezentacji jeden dysk
SSD może zastąpić nawet cztery tradycyjne dyski. Jednak w dalszym ciągu
należy zachować ostrożność w stosowaniu tej technologii, ze względu na
dość dużą awaryjność dysków SSD i duży rozrzut wydajności nawet w
obrębie jednego producenta (a nawet jednego modelu)."

Albo poczytaj dyskusję tu:
http://pclab.pl/news41165.html

Albo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive#Disadvantages

Z kolei za przemawiają takie miejsca jak to:
http://wiki.eeeuser.com/ssd_write_limit

A co do awaryjności dwóch dysków HDD w Raid 0 - to moje doświadczenia
przemawiają jedynie. Kupując jakiś model dysków zawsze czytam opinie i
dzwonię po serwisach. Chyba tylko raz w życiu padła mi jakiś czarna
seria IBM'ów w dalekiej przeszłości. Przegrzewały się. Seagate też miał
wpadkę ze 2 lata temu na jakiejś serii lecz głośno o tym było i trudno
więc było wpadkę zaliczyć. Abstrahując od takich przypadków to moje
doświadczenia są jak najbardziej pozytywne.