Re: kontroler LPT MosChip - jak ustawić adres?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 31 Oct 2010 - 13:09:41 MET

W dniu 2010-10-31 12:53, Irokez pisze:
> Witam.
> PotrzebujÄ™ port LPT na adresie 378h, 278h lub 3BCh
Do jakiejÅ› aplikacji "dosowej" (np programatory itp) grzebiÄ…cej po
fizycznych rejestrach portu LPT pod tymi adresami (w windowsie przy
użyciu dlportio zapewne)?

> Dodałem do komputera kartę FG-PIO9835-2S1P-01 na chipsecie MosChip
> MCS9835CV
> Zciągnełem sterowniki z internetu i teraz problem. Port ma adres 400h
> nieważne czy wybiorę w ustawieniach że ma być LPT1 czy 2 czy 3. Nie mogę
> tego zmienić z poziomu właściwości sprzętu.
Bo wybierasz LPT (1, 2, 3) czyli umowny numer portu dla
aplikacji/systemu windows używających winapi, np windowsowych driverów
drukarki, a nie zmieniasz fizycznych parametrów hardware karty.

> Czy jest jakiś sposób aby otrzymać taki adres jaki potrzebuję na tej
> karcie z takim chipsetem?
Nie da się tak prosto. To jest karta na PCI/PCIe która nie będzie ci
chodziła w niskim zakresie I/O. Dziwne że ustawia się 400h, czy to
przypadkiem nie jest 0x04000h? (u mnie ta sama karta chodzi na 0x0A000h)

Patrzałeś na stronkę producenta czipu, czyli
http://www.moschip.com/mcs9835_downloads.php ?
Jest tam taki magiczny driver _DOSowy_ który da się pożenić z dosem
(freedosem, 5.22 itp), który odpalany z config.sys "przejmapowuje"
adresy 0x378h na twój adres karty, więc dosowy program działa.