Went zasilacza za wolno kręci

Autor: Lagod <niespamowaclagoda_at_listkropkapl>
Data: Sat 30 Oct 2010 - 15:46:28 MET DST

Cześć.

Jak zmusić wentylator zasilacza do żwawszej pracy, by mi trochę obudowę
wywietrzyć?

Zasilacz Chietec 590W ( http://mcs.pc.pl/produkt1443.html ) z dużym
wentylatorem (12cm) który ledwo się kręci - 270 obr/min, podmuchu prawie
nie czuć. Zasilacz niestety wyposażony jest w automatykę prędkości
obrotowej w zależności od temperatury, która jakoś chyba nie działa tak
jak bym chciał:
w obudowie gorÄ…co jak w piekarniku, wszystko parzy (grafika chipset na
płycie) ram też dość ciepły, wentylator cpu chodzi ciągle na 2900
obr/min a procesor ma 50oC (niekręcony Intel E8640)

Bez sensu kupować dodatkowy wentylator obudowy, skoro ten z zasilacza
mógł by spełnić jego funkcję.
Zaznaczam, że SpeedFan nie obsługuje mojej płyty, Asus P5B-V.

A może jakiś soft do wejścia w ustawienia tego zasilacza, tylko czy to w
ogóle możliwe by zrobić coś takiego?

--