Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Fri 29 Oct 2010 - 12:06:21 MET DST

Użytkownik "maX" napisał:

> Nie jestem pewien czy to kwestia zwykłego powtarzania prób odczytu. To
> raczej jak w napędach optycznych - jedne mają lepsze mechanizmy korekcji
> błędów (jeśli płytka stwarza problemy przy odczycie), a inne gorsze.

 To już przekracza wszelkie granice. Na dyskietce nie ma nadmiarowych danych
do korekcji. Problemy z odczytem (jeśli dyskietka nie jest uszkodzona)
wynikają najczęściej z tego, że obecnie producenci napędów floppy nie
przykładają się do ich jakości. Dyskietka nagrana na jednym napędzie może
nie być czytana na innym ponieważ głowice nie mogą się spozycjonować do
ścieżek. Jeśli w tym drugim napędzie sformatujemy i zapiszemy dyskietkę to
będzie ona czytana.

Remek