Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 31 Oct 2010 - 15:37:46 MET

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości
news:iae69l$beu$1@inews.gazeta.pl...

> To już przekracza wszelkie granice. Na dyskietce nie ma nadmiarowych
> danych
> do korekcji. Problemy z odczytem (jeśli dyskietka nie jest uszkodzona)
> wynikają najczęściej z tego, że obecnie producenci napędów floppy nie
> przykładają się do ich jakości. Dyskietka nagrana na jednym napędzie może
> nie być czytana na innym ponieważ głowice nie mogą się spozycjonować do
> ścieżek. Jeśli w tym drugim napędzie sformatujemy i zapiszemy dyskietkę to
> będzie ona czytana.

Jak na początku stwierdziłem że na moim pececie dyskietka jest nieczytelna
to sprawdziłem na drugim pececie, też nieczytelna. Wpadłem na pomysł że
sprawdzić na Amidze - bingo, na niej bez problemu sie czytała. Na drugiej,
zewnętrznej stacji Amigi (nie producji Commodre, pewnie tez napęd inny niż
zintegrowany Chinon) jak pamiętam też była czytelna.
Jak po kilku dniach sprawdziłem czy jest czytelna na kompie na którym była
nagrywana to też nie była czytelna (więc to ewidentnie wina dyskietki). Być
może to tylko zbieg okoliczności że niektóre takie stare nonamowe dyskietki
nie były czytane akurat na tych pecetowych stacjach (wliczając w to stacje
na których były nagrywane) a były czytane przez stacje amigowe; ale może to
jednak kwestia kontrolera FDD. Jak pamiętam np. stacja PC nie czytała
dyskietki ST (i odwrotnie), mimo że obie, choć inaczej sformatowane, miały
po 720 KB; a stacja amigowa czytała wszelkie formaty PC, ST, Apple.