Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 23 Oct 2010 - 00:07:04 MET DST

Użytkownik "User" <User@Users.com.pl> napisał w wiadomości
news:4cc1f115$0$27037$65785112@news.neostrada.pl...

> Chyba oryginalny DOS też by się gdzieś znalazł. Pod ręką mam dyskietkę
> startową 3,5"
> zrobioną pod Win98. Problem jednak polega na tym, że nie mogę z niej
> uruchomić
> system mając podłączony napęd 5,25".
> BIOS widzi tylko jeden napęd FDD (3,5").
>
> Dziękuję i pozdrawiam
> User

Mając dyskietkę startową zrobioną pod Win98 masz wszystko co potrzeba.
Wydzielić na dysku (przełączonym wcześniej w biosie na IDE) tymczasową
partycję FAT16/FAT32 (oczywiście nie Fdiskiem z dyskietki), ustawić ją jako
startową, potem zabootować kompa z tej dyskietki, przeformatować partycję z
przeniesieniem plików systemowych/startowych (komenda format c: /s). A potem
zabootować dosa już z tej partycji. Albo użyć do tej zabawy oddzielnego HDD,
jeśli będzie na nim tylko ta jedna partycja to można nawet Fdiskiem tworzyć
i aktywować partycje (wcześniej odłączajac główny dysk, żeby Fdisk na nim
nie nabroił). No i Norton Commander :)