Cicha karta graficzna?

Autor: Samotnik <samotnik_at_WYTNIJ.samotnik.art.pl>
Data: Mon 18 Oct 2010 - 18:37:29 MET DST

Po sześciu latach sprawiłem sobie znowu desktopa i jestem zszokowany, że
jest dużo ciszej, niż stary laptop! Rewelacja. Na razie korzystam z karty
builtin, ale jak już mam desktopa, to bym w coś pograł. Jaką kartę kupić,
żeby

a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
potrafi (1920x1080)
b) była cicha.

Rozumiem, że wiatraki na kartach kręcą się również ze zmienną prędkością?
Idealnie byłoby, gdyby w trakcie pracy biurowej w ogóle się nie kręcił.
;-) W trakcie grania hałas ma mniejsze znaczenie.

Wybaczcie naiwne pytania, ale na dziesięć niemal lat wypadłem z tematyki
sprzętu...

--
Samotnik