Re: gdzie ranking szybkosci HDD?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 14 Oct 2010 - 14:32:25 MET DST

On 2010-10-14 10:24, Mateusz wrote:

> Momentus XT to hybryda, ma 8GB flasha i 500GB twardziela jednoczesnie.
> Laczy zalety i wady technologii SSD (jest drozszy 2 razy od Momentusa
> 7200.4 na ktorym jest oparty) i zalety HDD (moze pomiescic 500GB
> danych). Calosc teoretycznie dzialac ma szybciej, bo SSD przechowuje to
> co najczesciej sie uzywa. Czyli przy pracy na duzej ilosci malych plikow
> bedzie znaczaco szybszy (mniejszy czas dostepu).
>
> Czy jakos tak ;)

Myśle, że nie tylko tak małych, bo dysk jako taki pracuje na blokach,
dla niego pliki 50 MB będą także małe :)

a) działa szybciej, jest to wreszcie róznica którą mozna dostrzec (bo
bawienie sie w zmianie 5400 na 7200 to takie lekkie placebo)

b) Dokładnie to aktualna seria momentusa XT ma 4GB SSD NAND SLC
(niezaleznie od ilości HDD), wcześniej wspominałem o zmontowaniu raid0 z
2 x 250GB XT, stąd owe 8GB SSD
Dysk 250 ma jeden talerz, 320 i 500 po dwa talerze.

Czy animka zrozumiała o co mi chodzi ? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/