Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 02 Oct 2010 - 14:41:51 MET DST

Potrzebuje niewielki (najlepiej) komputerek x86, chciałbym na tym
postawić jakieś 2k/XP i dostawać się na to przez VNC.

Wymagania:
- bezgłośny (priorytet)
- o niewielkim poborze prądu
- mały
- stosunkowo tani
- moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci

Za taki kompter sluzy obecnie Compaq PII 400MHz, z W2k i 256MB RAM i
40GB dyskiem - istne muzem, ale niezawodny, a prędkość właściwie
wystarcza. Tylko żę przez klasyczny dysk nie jest bezgłośny, a wiatrak w
zasilaczu też dodaje swoje.

Może dałoby się kupić coś bardziej zaawansowanego? Może jakąś
jednoukładową jednostkę? Wymagań nie mam specjalnych, może to mieć np.
jakiś kurduplowy dysk typu karta CF, bo "pamiecia masowa" (uhuhu ;-)
bedzie pendrive. 2x USB, RJ45, VGA, jakies ew. PS/2 (niekoniecznie).

Poradzicie coś?

Eeebox jest zdecydowanie za głośny i chyba za drogi (~1k) na coś gdzie
wydajność właściwie nie jest potrzebna.

Ps. Chciałem go zrobić z jakiegoś Eee901 z rowaloną matrycą, ale było mi
szkoda kasy, a moja amtryca - odpukac - jeszcze działa ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327