Re: Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 02 Oct 2010 - 15:29:01 MET DST

W dniu 2010-10-02 14:41, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> [...]
> - moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci
>
> Za taki kompter sluzy obecnie Compaq PII 400MHz, z W2k i 256MB RAM i
> 40GB dyskiem - istne muzem, ale niezawodny, a prędkość właściwie
> wystarcza. Tylko żę przez klasyczny dysk nie jest bezgłośny, a wiatrak w
> zasilaczu też dodaje swoje.
>
> Może dałoby się kupić coś bardziej zaawansowanego? Może jakąś
> jednoukładową jednostkę? Wymagań nie mam specjalnych, może to mieć np.
> jakiÅ› kurduplowy dysk typu karta CF, bo "pamiecia masowa" (uhuhu ;-)
> bedzie pendrive. 2x USB, RJ45, VGA, jakies ew. PS/2 (niekoniecznie).

Zotac z serii zbox, wersja z atomem n270 (lub 330) i grafikÄ… gma jest do
dostania czasem za śmieszne pieniądze (350-500zł), bo wyszły nowsze
wersje (HD-ID11 itp, na ION i nowym atomie) które kosztują po 700-900zł.
Do kompletu musisz dorzucić ram SO-DIMM DDR (znaczy laptopowy), i dysk
sata 2.5" (chyba że przekonasz xp/2k by bootowały z usb/karty SDhc, bo
czytnik sdhc jest). Pobór prądu max 40W, idle 27W, wentylatorek jest ale
jest dużo cichszy niż to co jest w EEE901, w idle nawet przy otwartej
obudowie z 30cm nie słychać że się kręci.