Re: Potrzebny mi serwer plików

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 24 Sep 2010 - 21:42:32 MET DST

"Rafał Łukawski" i7ii81$fpl$1@news.onet.pl

> btw. mamy 2010, ja bym do worka personal computer wrzucil wszystko co sie sklada od miniITX po TowerATX... de facto części do tego
> wszystkiego są praktycznie takie same (pamięci, dyski, procesory, napędy optyczne itp). To jest dyskusja stricte
> akademicka...pecet.

Chodziło mi o to, że stary komputer (jakich mam kilka pod ręką)
nie wchodzi w rachubę z uwagi na: awaryjność, duże zużycie
energii, głośną pracę, duże gabaryty...

Z notebooka wydobywają się jakieś dziwne piski...
Jakby coś obracającego się ocierało o coś...
Dysk albo wentylator...
Kilka godzin temu komputer spadł na podłogę...
(razem z plecakiem, w którym był na krześle)

I jaką postawiłem diagnozę piszczenia?
Uznałem, że jest otwarta jakaś durna strona WWW z wodotryskami...
Wyłączyłem dźwięk -- i jest cisza! :)

Czy ci ludzie muszą dodawać takie efekty specjalne do swoich stron? :)
Opera pozwala na otworzenie takiej masy stron WWW, że czasami trudno
nad tymi stronami zapanować...

Gigaherce CPU, gigajule ciepła, gigawaty energii, terabajty ;)
potrzebnego RAMu, bo to nie tylko na SWAPie nie siedzi...

Wracając do tematu... Nie chcę dyskutować o tym, co jest PeCetem
a co nie jest, bo nie mam własnych kryteriów czy argumentów. Tak
naprawdę PC zamyka się na komputerach opartych o 80286 -- nazywał
się wówczas IBM PC AT.

Ale personalnym komputerem może być wszystko co będąc
rzeczą osobistą (jak majtki) jest też komputerem z systemem
operacyjnym i z aplikacjami, nie zaś jedynie wyrafinowanym
piórem do pisania z komputerowo sterowanym dozownikiem atramentu. ;)

> miniITX zrobi wszystko a jak na USB podlaczysz ekspress.. to i kawe ;)

Ale chyba USB 3 -- bo jednak do kawy trzeba sporo energii.

> Nie musisz klawiatury podlaczac, nie musisz monitora. To otwarte rozwiazanie, ktore na pewno dostosujesz do swoich potrzeb, a jak
> koniecznie chcesz miec z tym klopoty /lub generalnie niejestes kumaty w sprawach pc... kupuj gotowe boxy ala qnap. Tez dobre :)

Chciałbym, aby to nie kosztowało zbyt wiele.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'