Re: bios sam zmienia kolejność startową dysków

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 24 Sep 2010 - 19:57:37 MET DST

W artykule <4c9c8150$0$22811$65785112@news.neostrada.pl>, robot napisa³(a):

> Je¿eli przepiêcie dysku nie pomo¿e, to sprawdzi siê i bateryjke.
> Ale to dopiero jak zwrócê z pracy.

To ja jeszcze dorzucê inn± mo¿liw± przyczynê, z któr± sam siê spotka³em.
Je¶li dysk zg³asza³ siê zbyt szybko, bez ustawienia statusu gotowo¶ci,
wówczas detekcja dysku przechodzi³a poprawnie, ale przy próbie
uruchomienia z niego systemu, BIOS stwierdza³, ¿e urz±dzenie nie jest
jeszcze gotowe i ignorowa³o je (szuka³o nastêpnego urz±dzenia).
W BIOSie zmieni³em wówczas opcjê opó¼nienia oczekiwania na dysk
(zwiêkszy³em czas oczekiwania) - od tej pory skuteczno¶æ 100%.
Ale to by³o ze starszym dyskiem i starsz± p³yt± g³ówn± - w nowszych
p³ytach nie widzia³em ju¿ takiej opcji.

Jacek