Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 23 Sep 2010 - 13:55:25 MET DST

Dnia 2010-09-22, o godz. 16:32:36
p0li <p0li@poczta.onet.pl> napisał(a):

> bywają na alledrogo, na ebaju, widziałem na giełdzie komputerowej

Nowy?

> ma bez regulacji ale włączasię w zależności od temperatury - dyski
> zimne wiatrak nie działa

> fajnie - i to za 300zł?

Któryś Intel. Tyle że od razu ostrzegam: ~200PLN dałem
ponad 2 lata temu i płyta już wtedy schodziła z produkcji bo wchodziły
Atomy a to był Celeron. Moge sprawdzić po weekendzie dokładnie bo jestem
kilkaset km od domu.

> daj jakiegoś linka bo chcę zmienić mojego nas-a na 4 dyskowy
> a najtańsze jakie znalazłem kosztują 1300

Zerknij jak tyle - 4xSATA, 6xUSB, 1xIDE - złącz Ci starczy:

Gigabyte GA-D510UD ~315PLN
http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-d510ud_10.html

Gigabyte GA-D425TUD ~300PLN
http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-d425tudrev_1x.html

Gigabyte GA-D525TUD ~350PLN
http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-d525tudrev_1x.html

Jeśli coś bardziej rozbudowanego i potrzeba PEx, 10 USB, wbudowane
WiFi, ION, zasilacz laptopowy ale bez IDE to zerknij na Asus
AT3IONT-I. Tylko że to 2x drożej niż te Gigabyte :-(

Acha - tego GA-D510UD - miałem przez pewien czas w ręku i bezprobelowo
działa z większymradiatorem na procesorze i bez wiatraka.

Problemem tak naprawdę jest zasilacz i obudowa. Cena takich to drugie
tyle co płyta. Ja zastosowałem używkę kupioną za 40PLN ze starego
Compaq iPAQ-a która też była na mini ITX ale z Celeronem 733 bodajże i
wykastrowałem po teście zasilacz z wiatraka.

Zdrówko