Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 20 Sep 2010 - 20:22:55 MET DST

> Ja mam WD MyPassport Essential (320Gb) i złego słowa nie powiem. Działa bez
> zarzutu. Wystarczy mu zasilanie z USB (ale czy u Ciebie będzie tak samo to
> już się okaże dopiero po podłączeniu, u mnie jest OK i na desktopie i 2
> laptopach).

Bez urazy, ale ujme to tak:
- to jedno z najbardziej błednych podejsc w stosunku do dysków USB2.0 -
u mnie działa. To zupełnie nic nie znaczy. Każdy dysk działa bez
zarzutu, jeżeli a) nie jest uszkodzony, b) dostaje dośc prądu na
początek (te dośc prądu to zazwyczaj 1000mA, pamietajmy USB2.0 by
specification daje 500mA)

Pkt. b) jest krytyczny i zależy WYŁĄCZNIE od konkretnej płyty głównej
(czy to laptopa czy peceta), także dyskusje czy u mnie działa HDD na
usb2.0 są zupełnie bezsensowne. Co najwyżej można dyskutować co
specjalnego oferuje obudowa, a inne tego nie maja /ostatnio popularne
np. wstrzasoodporne, albo ze schowanym kabelkiem USB i bardzo solidna
wtyczka, ktora naprawde trudno zlamac/

Każdemu kto się zastanawia nad kupnem jakiegokolwiek dysku USB 2.0
(raczej nie home-made, bo domowi majstrzy moga tam wsadzac bardziej
pradozerne dyski) polecam zrobic prosty test- przetestowac jakikolwiek
wyprodukowany w ostatnich 2 latach, jezeli sie rozkreci, masz 99% szans
że nowy też zadziała. Nie ważne czy to WD, czy PQI, Transcend, czy
Marka, Którą Ja Uważam za Najlepszą.

:)

Musze w koncu napisac o tym artykul, bo praktycznie nikt z klientow nie
ma pojecia o co chodzi. A handlowcy wciskaja taki kit, że głowa boli

:)
uff

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/