Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Marx <Marx_at_nospam.com>
Data: Wed 15 Sep 2010 - 12:11:37 MET DST

On 14.09.2010 12:35, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> Niekoniecznie najtaniej - zależy jak ten pecet jest wyeksploatowany i
> w jakiej konfiguracji. Bo np. kondensatory suche i się zacznie wieszać
> i po walce kupisz kolejny.
za 20zł płyta, za 100zl drugi pecet

> Do tego stare pecety często nie miały SATA
> wiec np. trza kontroler dokupić.
wystarczy przejściówka

> No i wypada dać nowe wiatraki żeby
> było ciszej co koszty generuje.
w mojej jest tylko jeden wiatrak - w zasilaczu

> Z używek zastanowiłbym się nad uzywanym
> laptopem -
a jak do niego wsadzić karty PCI?

> Tu nie do końca masz rację. Tzn. sa modele niedrogie, są i modele o
> dużych możliwościach bo de facto mają działają np. na wbudowanym
> linuxie. Tyle że ciężko znaleźć coś dobrego i taniego. ;-)
no ale w którym miejscu nie mam racji? nawet te na linuxie nie mają
raczej gniazd PCI czy PCIEx więc mają ograniczone możliwości. Pozostaje
tylko USB, ale nie wszystko da się tam podpiąć.

> To rozwiązanie wcale nie jest najdroższe - zależy co to za pecet. Jeśli
> wydajnościowo starcza jakaś platforma oparta na Atomie to wcale nie
> jest to takie drogie.
ok, mój polesingowy pecet kosztuje powiedzmy 100zł (zasilacz płyta
procesor obudowa). Dysków nie liczę - kosztują tyle samo. Ile kosztuje Atom?
Marx