Re: RAID czy fake?

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Sep 2010 - 14:45:25 MET DST

> Łomatko. Czyli jeszcze do tego i tak produkcyjny system zamykasz? To ja
> chyba jednak wolę backupy. Zwłaszcza, że w dobrze przemyślanym
> środowisku nie muszę, w przypadku jakiejś porażki, przeinstalowywać
> całości, tylko cześć, która ma szansę się zepsuć; np. tylko dysk
> systemowy.

A co robisz jak jest aktualizacja czy temat po którym trzeba wykonać
restart. Bo nie rozumiem co Cie dziwi w restarcie systemu produkcyjnego.
Ostatnio Mbank (a napewno nie oszczędzają na technologiach) musiał wyłączyć
systemy transakcyjne - karty, kanał internetowy i IVR. I nie było zmiłuj,
ugrade pewnie przetestowali na środowisku testowym ,ale i tak produkcyjne
musieli rebootnac, może nie systemy tylko usługi ale co to za różnica i tak
nie działało dla użytkownika końcowego. A zakładam ze w przypadku
niepowodzenia (nie odtwarzali by z backupu który i tak mieli) tylko
wykorzystaliby zapewne zrobione snapshoty bo szybciej i o to tu chodzi a
wyjecie polowy raida w celu jaki opisywałem można nazwać albańskim
snpashot`em. Nie zawsze mamy do dyspozycji szybkie LTO5 robota na XXX
kasetek macierze FC z wykupionymi wszystkimi opcjami i licencjami, a radzić
sobie trzeba.

Buniek